Профсоюз таксистов Украины и закон о такси
Здравствуйте уважаемые читатели. Представляем вашему вниманию ключевые тезисы, столпы на которых базирует свою философию и принципиально непоколебимую позицию Профсоюза Таксистов Украины, относительно изменений в законе о такси. Без включения которых Профсоюз не поддержит ни один законопроект.
1) Тезисы:
ОСНОВНІ ПИТАННЯ,
термінове вирішення яких потребує
автотранспортна галузь
Робота компетентних органів в автотранспорті,
правоохоронних та інших контролюючих органів держави має бути спрямована на
вирішення основних завдань сьогодення:
1.
Боротьба з нелегальними перевезеннями
2.
Саморегулювання галузі
3.
Професійна компетентність водіїв галузі
Боротьба з нелегальними перевезеннями
1.1.
Активізувати роботу правоохоронних (МВС,
податкова поліція) та контрольних (Укртрансбезпека) органів, місцевих державних
адміністрацій (відповідно до статті 31 Закону України «Про місцеві державні
адміністрації») по унеможливленню «нелегальних перевезень» шляхом фіксації
порушень порядку провадження господарської діяльності (стаття 164 КУАП), Закону
України «Про автомобільний транспорт» та Правил дорожнього руху в частині
посадки/висадки пасажирів на зупинках громадського транспорту, в тому числі у
другій смузі дороги.
1.2.
Прийняття
нормативно-правових актів, що спрощує збирання доказів щодо факту надання
послуг нелегальними перевізниками, забезпечать жорсткий контроль за
перевезеннями без ліцензії та/або отримання відповідних дозвільних документів,
зокрема впровадження великих штрафів, оплатного вилучення та конфіскації
транспортних засобів як знарядь правопорушень.
1.3.
Нормативне
врегулювання діяльності інформаційно-диспетчерських служб та їх
відповідальності за надання замовлень нелегальним перевізникам.
Саморегулювання галузі
Терміново
прийняти рамковийЗакон України «Про
саморегулювання господарської та професійної діяльності» з метою
запровадження можливості передачі частини регуляторних
функцій державних органів профільним репрезентативним громадським організаціям
роботодавців та/або профспілок.
Професійна компетентність водіїв галузі
Терміновевнесення
змін до Закону України «Про автомобільний транспорт» стосовно запровадження свідоцтва
професійної компетенції водіїв комерційних транспортних засобів.
2)Концепиця
Проект спільої концепції ПСТУ (профспілка таксистів
України) та АІДСУ (асоціація інформаційно-диспетчерських служб України) реформування
ринку перевезень на таксі, автомобілях на замовлення та роботи
інформаційно-диспетчерських служб (ІДС).
1. Перевезення
пасажирів на таксі – перевезення пасажирів та їх багажу на таксі в
індивідуальному порядку, яке здійснюється на підставі публічного договору між
замовником транспортної послуги та виконавцем перевезення на таксі:
- вхід в
ринок вільний на основі ліцензії та внесення до реєстру перевізників;
- місцеві
органи самоврядування мають право за поданням профільної самоврядної організації встановлювати додаткові вимоги
до автомобіля таксі та визначати тарифну сітку перевезень. Таксисти мають право переміщення по полосам
для руху громадського транспорту, та посадки/висадки пасажирів в зоні дії знаку
(стоянка та зупинка заборонена)..
2. Перевезення
пасажирів легковим автомобілем на замовлення - перевезення пасажирів та їх
багажу легковим автомобілем загального призначення в індивідуальному порядку,
яке здійснюється на підставі публічного договору між замовником транспортної
послуги та виконавцем перевезення, замовленим юридичною або фізичною особою за
допомогою ІДС.
Публічний договір
має початок з моменту звернення замовника перевезень до ІДС шляхом голосового
звернення для оформлення замовлення, або його оформлення клієнтом самостійно за
допомогою відповідного програмного забезпечення.
Вхід в ринок
вільний при обов’язковому внесенні інформації щодо себе в реєстр перевізників. Таке внесення може бути здійснено як у
реєстратора, так і при підписанні угоди з
ІДС, яка повинна мати електронний підпис та повинна вносити інформацію
по кожному перевізнику, з яким заключено угоду. Ця угода повинна мати стандартні
вимоги щодо обов'язковості і порядку виконання прийнятих замовлень населення на
перевезення.
Перевізнику
легковим автомобілем на замовлення заборонено надавати
послуги на стоянках таксі, а також на шляху прямування автомобіля та мати
будь-які ознаки таксі.
Водії автомобілів
на замовлення мають право зупинки під знаком (стоянка та зупинка заборонена) для
посадки/висадки пасажирів. Реальність такої потреби має бути підтверджена
наявністю відповідного адресу в замовленні пасажира, розміщеному на
відповідній ІДС.
Таксистам та
перевізникам легковим автомобілем на замовлення ЗАБОРОНЕНО укладати угоди з
ІДС, які не внесені до реєстру ІДС.
3. Інформаційно-диспетчерська служба – суб'єкт
господарювання, що приймає від замовника транспортних послуг інформацію про
необхідність надання транспортної послуги з перевезення пасажирів та їх багажу,
передає її перевізнику на таксі або перевізнику легковим автомобілем на
замовлення та інформує замовника транспортних послуг про параметри такого
обслуговування:
-
вхід в ринок вільний на основі обов'язковості внесення інформації до реєстру ІДС;
- ІДС
зобов'язана внести інформацію про перевізників, що користуються
її послугами, в реєстр перевізників;
-
ІДС заборонено передавати інформацію про виклик таксі
суб’єктам господарювання чи іншим особам, з якими не укладено договір про
інформаційно-диспетчерське обслуговування, а також використовувати у своїй
діяльності та рекламувати телефонні номери, інтернет ресурси (сайти), які не
було заявлено під час внесення до реєстру ІДС;
-
ІДС зобов’язана в своїй діяльності використовувати тарифи
тільки в межах тарифної сітки, встановленої місцевими органами самоврядування
за поданням самоврядної організації таксистів міста .
4. Контроль:
- після
зупинки автомобіля таксі або автомобіля на замовлення, у разі порушення ними
правил дорожнього руху, співробітник патрульної поліції повинен перевірити
присутність інформації про нього у реєстрі та його відповідність перевезенню,
якщо воно відбувається. У разі порушення автомобіль порушника спрямовується на
штрафмайданчик та провадиться оформлення протоколу по статті 164.
-
створення реєстру ІДС та контроль за їх діяльністю
- створення
реєстру легальних перевізників та внесення до нього інформації про ІДС, з якою
є діюча угода;
- можливість
перевірок через "контрольне замовлення",а саме спрощення доказу факту
надання послуги. Законодавчо внести, що факт надання послуги починаеться з
момента подання автомобіля на адресу замовника.
- можливість
перевірок через вільний доступ до реєстрів легальних перевізників та ІДС в
"on-line" режимі;
- оперативне реагування ДСБТ та нац. поліції
на звернення саморегульованих організацій щодо контролю дотримання учасників
ринку діючого законодавства України.
5. Саморегуляція:
Створення в містах профільних саморегульованих організацій з
репрезентативних об’єднань роботодавців та профспілок таксистів.
До набуття чинності закону України
про самоврядні організації, їх функції будуть виконувати репрезентативні
об'єднання роботодавців та профспілок таксистів.
Обов’язкове
підтвердження кваліфікації водіїв таксі та водіїв легкових автомобілів на
замовлення з отриманням відповідного документа та внесення інформації до
відповідного реєстру.
6. Податки та
інші платежі:
Надати можливість використовувати 1
групу платників єдиного податку та обирати систему пенсійного забезпечення.
Хотим акцентировать ваше внимание на том, что изменения в законодательстве произойдут в любом случае в ближайшее время(в этом году, вероятнее осенью). Мы говорили об этом неоднократно. Во свидетельство тому, в нашем блоге вы можете ознакомиться с документами, а именно: правками к закону от "БРДО" (Убер, Болт и Уклон), а также законопроектом, который предлагает "УТМА". Прочитайте, ознакомьтесь. Наш вердикт, как простых водителей, без предвзятости - против 1-го и 2-го! Мы со всей тщательностью искали, но не нашли, к сожалению, в предложенных изменениях улучшения для водителя, и инструменты для стабилизации и вывода рынка на профессиональный, контролируемый уровень. А так же, в двух случаях, четко просматриваем лоббирование и увеличение полномочий в сторону ИДС, платформ и др. без каких либо защитных механизмов для водителя такси, в случае злоупотребления со стороны первых.
Поэтому, если не избежать изменений, а они и в самом деле необходимы, то каждому водителю такси, который считает это своей профессиональной деятельность, следует сделать свой осознанный выбор и заявить свою позицию совместно с нами. В лице главы профсоюза таксистов Украины, мы видим надежного союзника, который готов защитить права и интересы водителей такси, и делает для этого все возможное. Остальное - за нами!
Лично мы не хотим видеть, как весь тот хаос, который присутствует сейчас на рынке, перейдет в законную плоскость. После этого повлиять на что-либо будет невозможно. Прощайте мечты о профессиональном рынке и уважении к профессии, достойной оплате труда, прощайте частники, прощайте права водителя такси и да здравствует монополизация, парковые авто на зарплате, где водитель не профессионал, а инструмент (механизм, расходный материал) для получения прибыли в пользу хозяина, а также привет такси-маршрутка. Не позволяйте своему неверию убеждать вас в том, что ничего изменить нельзя, и в том, что это - очередной обман. Это заблуждение, цена которого - ущерб ваших личных интересов, вашей финансовой стабильности, вашего будущего!
4 августа в Одессе, будет проходить встреча главы профсоюза с водителями такси, на которой вы сможете поставить интересующие вас вопросы и получить информацию. Есть вопросы касательно всего выше сказанного? Ты можешь поставить их тут.- https://invite.viber.com/?g2=AQA8b2oQ6wuNyUvRBtmM0XZV87D0RC2kQKKN%2BnuKeqz%2FHelHKEyqD%2FVq6QVkrKWw
Комментарии
Отправить комментарий